کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

از آن قطر تا این قطر

  • کد خبر: ۲۰۵۲۷۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
از آن قطر تا این قطر
امیرقلعه‌نویی شش بازیکن تیم کی‌روش در جام جهانی را به دلایل متعدد از تیم ملی حذف کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران درحالی گام به جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ در کشور قطر می‌گذارد که ترکیبش نسبت به جام جهانی تغییرات چشمگیری دارد. تعداد بازیکنانی که در جام جهانی قطر برای تیم ملی ایران به میدان رفتند واکنون جایی در فهرست امیر قلعه‌نویی ندارند، شش بازیکن است که هر یک به دلایلی نتوانستند در فهرست نهایی قرار بگیرند تا شش بازیکن جدید در لیست نهایی تیم ملی برای حضور درجام ملت‌های آسیا دیده شوند.

۱: امیرعابدزاده

اولین چهره مهم میان غایبان امیرعابدزاده است؛ دروازه‌بانی که درمرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تبدیل به عصای دست اسکوچیچ شد تا تیم ملی را به سمت جام جهانی سوق دهد. امیرگرچه در جام جهانی فرصت نیافت حتی یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی کند، اما به هرحال جزو گروه چهار نفره دروازه‌بان‌هایی بود که توانست در فهرست ۲۵ نفره تیم ملی برای حضور دراین تورنمنت بزرگ قرار بگیرد. عابدزاده، اما بعد از جام جهانی شرایط با ثباتی در تیم باشگاهی‌اش نداشت تا دست امیرقلعه‌نویی را برای حذف نام او باز بگذارد. شاید اگر امیر در لیگ برتر ایران دروازه‌بانی می‌کرد و جلوی چشم امیر قلعه‌نویی بود، به جام ملت‌ها می‌رفت، اما دوری از ایران و علاوه برآن درخشش حسینی و نیازمند موجب شد سرمربی تیم ملی روی نام او قلم قرمز بکشد.

۲: مرتضی پورعلی‌گنجی

مصدومیت از ناحیه رباط پا باعث شد تا پورعلی گنجی نیز درمیان مسافران جام ملت‌های آسیا دیده نشود. پورعلی گنجی گرچه اکنون درکنار دیگر بازیکنان تیم ملی در قطر حضور دارد و به عنوان مهمان تیم ملی را همراه خواهد کرد، اما به دلیل پارگی رباط در نهایت نامش از فهرست حذف شد تا او نیز به یکی از غایبان بزرگ تیم ملی تبدیل شود. پورعلی گنجی درست درفصلی حضور درجام ملت‌های آسیا را از کف داد که دراوج آمادگی قرار داشت و گرنه می‌توانست سومین حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه کند، اما شانس یار مدافع پرسپولیس نبود تا او نیز در میان بازیکنان نهایی برای حضور درجام ملت‌های آسیا جایی نداشته باشد. پورعلی گنجی، اما همچنان می‌تواند روی حضور درتیم ملی حساب کند. شاید او را بعد از مصدومیت دوباره دراین قاب ببینیم.

۳: احمدنورالهی

او تنها بازیکنی است که به دلیل مسائل انضباطی از فهرست نهایی تیم ملی کنار گذاشته شده است. هیچ یک از این شش نفر شرایط احمد نورالهی را ندارند و بدون شک اگر او قدری از خود صبوری به خرج می‌داد می‌توانست در جام ملت‌های آسیا نیز برای تیم ملی به میدان برود و بعد از جام جهانی درجام ملت‌ها نیز در فهرست باشد، اما درحالی که قلعه‌نویی روی این بازیکن حساب باز کرده بود یک حاشیه سازی در اردوی تیم ملی باعث شد تا امیرقلعه‌نویی روی نام او نیز قلم قرمز بکشد. حتی پا درمیانی درباره بازگشت این بازیکن نیز هیچ نتیجه‌ای نداد. شاید اگر نورالهی درترکیب پرسپولیس بازی می‌کرد براثرفشار هوادارن درنهایت در فهرست باقی می‌ماند وقلعه‌نویی تصمیم دیگری می‌گرفت، اما حضور این بازیکن در لیگ امارات و دروی از ایران باعث شد تا امیر به راحتی نام  این بازیکن را از فهرست نهایی حذف کند.

۴:علی کریمی

خیلی‌ها اعتقاد دارند که علی کریمی به لحاظ فنی در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز لایق بازی درترکیب تیم ملی نبود، اما به هرحال کریمی با آمادگی نسبی در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفت و درجام جهانی نیز بازی کرد که نمایش او هرگز راضی کننده نبود. کریمی بعد از جام جهانی یک دوره مصدومیت کوتاه را سپری کرد، اما درخشش او درترکیب تیم کایسری به گونه‌ای نبود که قلعه‌نویی را برای بازگرداندن نام او به فهرست نهایی تیم ملی راضی کند ودرنهایت سرمربی تیم ملی این بازیکن را هم در فهرست جام جهانی حضور داشت از لیست خود کنار گذاشت. سبک بازی کریمی به گونه‌ای نیست که حسرت به دل سرمربی تیم ملی بگذارد و درترکیب کنونی هستند بازیکنانی که به راحتی بتوانند جای چنین بازیکنی را درتیم ملی پر کنند وحتی بهتر از او باشند.

۵: وحید امیری

دیگر چهره پرسپولیسی حذف شده از فهرست جام ملت‌های آسیا وحید امیری است که با مصدومیت خود هم یحیی را به سمت پرتگاه برد و هم حسرت به دل قلعه‌نویی گذاشت. بدون شک امیرقلعه‌نویی اگر امیر را آماده و سرحال می‌دید بدون معطلی نام او را در میان بازیکنان اعزامی به جام ملت‌های آسیا قرار می‌داد، اما افسوس که این چپ پای تکنیکی و بازی بلد که فوتبال دوستان خاطرات شیرینی از نمایش او درتیم ملی دارند، نتوانست درجام ملت‌ها تیم ملی را همراهی کند. امیری می‌توانست با تکنیک ناب خود خیال امیرقلعه‌نویی را بابت پست وینگر چپ آسوده کند، اما درنهایت او نیز از تیم ملی کنار رفت تا بازیکن دیگری فرصت حضور درجام ملت‌های آسیا را بیابد و امیری در تیم ملی نباشد. اینکه چپ پای تکنیکی فوتبال ایران بتواند بعد از مصدومیت طوری برگردد که دوباره ملی‌پوش شود، چندان قابل تشخیص نیست.

۶: ابوالفضل جلالی

آن قدر در ترکیب استقلال افت کرد که قلعه‌نویی نتوانست جایی برای این بازیکن در تیمش پیدا کند. جلالی بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ هیچ گاه به تیم ملی دعوت نشد تا حتی این روز‌ها حضورش دربازی با آمریکا نیز زیر سوال برود و این پرسش مطرح شود که آیا به راستی او شایسته حضور درجام جهانی گذشته بوده یا خیر؟! جلالی آن قدر فراز و نشیب دارد نمی‌توان دفاعی از او بابت نبودش در فهرست نهایی تیم ملی داشت. حتی این اواخر که جلالی درترکیب استقلال نمایش بهتری را از خود به اجراء گذاشت نیز آن چنان دلربا نبود و به همین دلیل باید به سرمربی تیم ملی حق داد که قلم قرمز کشیده روی نام این بازیکن. جلالی البته سن و سال مناسبی دارد و درآینده می‌تواند به بازگشت خوشبین باشد، اما سبک بازی او باید قدری اصلاح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->